Frey Wille. Říká vám tento pojem něco? Jedná se o jednu z nejzajímavějších šperkařských značek na trhu se sídlem ve Vídni. A tento skvost bude naším dnešním tématem. Předpokládám, že alespoň tušíte, o čem je řeč. Znáte ale původ této značky? Společně se na to podíváme.
Název firmy vychází ze dvou jmen. Jedním z nich je původní jméno zakladatelky MICHAELAFREY, které se následně spojilo se jménem jejího společníka FRIDRICHA WILLE. Tento muž byl uměním nepolíben. Vystudoval práva a ve firmě nastoupil jako účetní. Název firmy může připomínat německý výraz pro svobodnou vůli = frei wille. Když v roce 1980 Michaela zemřela, Fridrich se po velkém váhání rozhodl, že s uměleckou tvorbou bude pokračovat. Na pomoc si přizval kreativní ředitelku SIMONE GRÜBER, s níž se následně také oženil.
Proces výroby je velmi náročný a tajný. Jediná firma, které bylo tajemství částečně odhaleno, je Hermés. Frey Wille s touto světoznámou značkou spolupracovalo až do roku 2009.
Základem celé výroby je smaltování. Hlavním principem je použití barevného skleněného prášku, který se při teplotě 800 °C roztaví a postupným vrstvením lze vytvářet zářivé odstíny, které jsou pro Frey Wille poznávacím znamením.
Design každé kolekce vychází z historického kontextu. Začíná důkladnou studií uměleckého směru, o který se kolekce bude opírat. Následně se nachází poselství, jež má být sděleno. Poté přichází praktická část zahrnující nesčetné množství skic, barevných kombinací i vzorů. Velkou inspirací bylo například 19. a 20. století v čele s umělci jako jsou Claudio Monet, Alfonz Mucha, Gustav Klim či Friedensreich Hudertwasser.
Dokonalá designová stránka je podpořena osmnáctikarátovým nebo čtyřiadvacetikarátovým zlatem tvořící základ většiny šperků. Další sortiment značky je zastoupený hodinkami, manžetovými knoflíčky, šátky, kabelkami či propiskami. Kompletní nabídku najdete zde.
Já, jakožto velký milovník této značky, vlastním pouze jediný kousek, a to náramek, který opatruji již několik let. Nemohu se tohoto šperku nabažit. Beru to jako malou investici. Nemusíme přeci hned obchodovat na burze, že ano?
source: pinterest.com
Ženy by měly vydávat méně peněz za šaty, ale více peněz na eleganci. (Coco Chanel)